Llocs de memòria literaris

Melancholia

Girona_Mirmanda2013Divendres passat, 5 de juliol, a la Casa de Cultura de Girona, el grup d’història de la revista Mirmanda va organitzar un matí de debat a l’entorn dels “llocs de memòria”. I van tenir la mala pensada de convidar-m’hi.  Ja vaig avisar, d’entrada, que, en la meva qualitat de professor de literatura de l’Edat Moderna, la meva intervenció en aquell context seria més aviat excèntrica, sinó extravagant. I així va ser.

Vaig concentrar la meva breu intervenció en una selecció de quatre temes vinculats a llocs geogràfics més o menys concrets que apareixen amb una certa recurrència en la nostra literatura i que evolucionen a través dels segles.

1. En els enfrontaments contra la monarquia francesa, quan aquesta amenaça i envaeix el territori català, particularment l’Empordà, i posa setge a la ciutat de Girona, es recupera sistemàticament el cas de sant Narcís i el miracle de les mosques. La…

View original post 708 more words

Deixa un comentari

